Regulamin zawiera zasady działania sklepu internetowego www.art-factory.pl, będącego własnością firmy Katarzyna Koźlik ART FACTORY, ul. Józefa 9, 31-056 Kraków.

Warunkiem złożenia zamówienia w naszym sklepie internetowym jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem. Składając zamówienie, Zamawiający jednoznacznie oświadcza, iż rozumie i akceptuje treść regulaminu.

ART FACTORY zobowiązuje się do nie udostępniania danych osobowych klientów żadnym podmiotom zewnętrznym. Dane zawarte w formularzach rejestracyjnych są przeznaczone wyłącznie do realizacji procesów sprzedaży i marketingu.

REGULAMIN (ObowiÄ…zuje od 25 grudnia 2014 r.)

§1 Definicje

  • Adres pocztowy - ART FACTORY, ul. Józefa 9, 31-056 Kraków
  • Adres reklamacyjny: ART FACTORY, ul. Józefa 9, 31-056 Kraków
  • Cennik dostaw – cennik znajdujÄ…cy siÄ™ poniżej zawiera zestawienie dostÄ™pnych rodzajów dostawy i ich kosztów:

    Pobranie - Poczta Polska
    Priorytet Ekonomiczna
    do 0,5 kg 18,00 14,50
    0,5 - 1 kg 20,50 17,00
    1 - 2 kg 22,50 19,50
    2 - 5 kg 24,50 21,50
    5 - 10 kg 32,50 28,50
    Przedpłata przelewem - Poczta Polska
    do 0,5 kg 9,00 8,00
    do 1 kg 12,00 9,00
    1 - 2 kg 17,00 12,00
    2 - 5 kg 19,50 17,50
    5 - 10 kg 26,00 23,00
    Pobranie - kurier DPD
    do 10 kg 22
    Przedpłata przelewem - kurier DPD
    do 10 kg 16


  • Dane kontaktowe:
  • ART FACTORY

    Katarzyna Koźlik

    ul. Józefa 9

    31-056 Kraków

    mail: sklep@art-factory.pl

    telefon: +48 508 802 908

  • Dostawa – rodzaj usÅ‚ugi przewozowej wraz z okreÅ›leniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw.

  • Dowód zakupu –faktura lub paragon wystawione zgodnie z UstawÄ… o podatku od towarów i usÅ‚ug z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.

  • Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierajÄ…ca informacje o pojedynczym produkcie.

  • Klient – peÅ‚noletnia osoba fizyczna posiadajÄ…ca peÅ‚nÄ… zdolność do czynnoÅ›ci prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadajÄ…ca osobowoÅ›ci prawnej, a posiadajÄ…ca zdolność do czynnoÅ›ci prawnych, dokonujÄ…ca u SprzedajÄ…cego zakupu zwiÄ…zanego bezpoÅ›rednio z jej dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ… lub zawodowÄ….

  • Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.

  • Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postÄ™powania, a w szczególnoÅ›ci norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziaÅ‚aniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.

  • Konsument – peÅ‚noletnia osoba fizyczna posiadajÄ…ca peÅ‚nÄ… zdolność do czynnoÅ›ci prawnych, dokonujÄ…ca u SprzedajÄ…cego zakupu niezwiÄ…zanego bezpoÅ›rednio z jej dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ… lub zawodowÄ….

  • Koszyk – lista produktów sporzÄ…dzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów KupujÄ…cego.

  • KupujÄ…cy – zarówno Konsument, jak i Klient.

  • Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez KupujÄ…cego.

  • Moment wydania rzeczy – moment, w którym KupujÄ…cy lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.

  • PÅ‚atność – metoda dokonania zapÅ‚aty za przedmiot umowy i dostawÄ™.

  • Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.

  • Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie SprzedajÄ…cego jako jednostka miary przy okreÅ›leniu jego ceny (cena/jednostka).

  • Przedmiot umowy – produkty i dostawa bÄ™dÄ…ce przedmiotem umowy.

  • Przedmiot Å›wiadczenia – przedmiot umowy.

  • Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy.

  • Rzecz – rzecz ruchoma mogÄ…ca być lub bÄ™dÄ…ca przedmiotem umowy.

  • Sklep – serwis internetowy dostÄ™pny pod adresem http://art-factory.pl/ za poÅ›rednictwem którego KupujÄ…cy może zÅ‚ożyć zamówienie.

  • SprzedajÄ…cy:
  • ART FACTORY

    Katarzyna Koźlik

    ul. Józefa 9

    31-056 Kraków

    NIP: 8721980234

    konto bankowe: ING Bank Śląski: 77 1050 1445 1000 0091 4304 0179

  • System – zespół współpracujÄ…cych ze sobÄ… urzÄ…dzeÅ„ informatycznych i oprogramowania, zapewniajÄ…cy przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyÅ‚anie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocÄ… wÅ‚aÅ›ciwego dla danego rodzaju sieci urzÄ…dzenia koÅ„cowego, potocznie okreÅ›lany Internetem.

  • Termin realizacji – produkty dostÄ™pne w magazynie wysyÅ‚ane sÄ… do 24h po zaksiÄ™gowaniu pÅ‚atnoÅ›ci za zamówiony towar. W przypadku produktów na zamówienie Klient informowany jest indywidualnie o terminie dostawy.

  • Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiÄ™biorcy lub na odlegÅ‚ość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku KupujÄ…cych.

  • Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umowÄ…, a w szczególnoÅ›ci jeÅ›li rzecz:

    a. nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

    b. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta;

    c. nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

    d. została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;

    e. w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;

    f. nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.

  • Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi wÅ‚asność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporzÄ…dzaniu rzeczÄ… wynika z decyzji lub orzeczenia wÅ‚aÅ›ciwego organu.

  • Zamówienie – oÅ›wiadczenie woli KupujÄ…cego zÅ‚ożone za poÅ›rednictwem sklepu okreÅ›lajÄ…ce jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj pÅ‚atnoÅ›ci; miejsce wydania rzeczy, dane KupujÄ…cego, a zmierzajÄ…ce bezpoÅ›rednio do zawarcia umowy pomiÄ™dzy KupujÄ…cym, a SprzedajÄ…cym.

    §2 Warunki ogólne

  • Umowa zawierana jest w jÄ™zyku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.

  • Miejsce wydania rzeczy musi znajdować siÄ™ na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

  • SprzedajÄ…cy jest zobowiÄ…zany i zobowiÄ…zuje siÄ™ Å›wiadczyć usÅ‚ugi i dostarczać rzeczy wolne od wad.

  • Wszystkie ceny podawane przez SprzedajÄ…cego wyrażone sÄ… w polskiej walucie i sÄ… cenami brutto. Ceny produktów nie zawierajÄ… kosztu dostawy, który okreÅ›lony jest w cenniku dostaw.

  • SprzedajÄ…cy nie udziela KupujÄ…cemu gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, natomiast informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujÄ…cych siÄ™ w sklepie.

  • Potwierdzenie, udostÄ™pnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowieÅ„ umowy w celu uzyskania dostÄ™pu do tych informacji w przyszÅ‚oÅ›ci nastÄ™puje w postaci:

    a. potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail zamówienia.

    b. dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.

  • SprzedajÄ…cy nie pobiera żadnych opÅ‚at za komunikacjÄ™ z nim z wykorzystaniem Å›rodków porozumiewania na odlegÅ‚ość, a KupujÄ…cy poniesie jej koszty w wysokoÅ›ci wynikajÄ…cej z umowy jakÄ… zawarÅ‚ z osobÄ… trzeciÄ… Å›wiadczÄ…cÄ… na jego rzecz okreÅ›lonÄ… usÅ‚ugÄ™ umożliwiajÄ…cÄ… porozumiewanie na odlegÅ‚ość.

  • SprzedajÄ…cy zapewnia KupujÄ…cemu korzystajÄ…cemu z systemu poprawność dziaÅ‚ania sklepu w nastÄ™pujÄ…cych przeglÄ…darkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczoÅ›ci poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich majÄ…cych wpÅ‚yw na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglÄ…darek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpÅ‚yw na poprawne wyÅ›wietlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania peÅ‚nej funkcjonalnoÅ›ci sklepu http://art-factory.pl/, należy je wszystkie wyÅ‚Ä…czyć.

  • KupujÄ…cy może skorzystać z opcji zapamiÄ™tania jego danych przez sklep w celu uÅ‚atwienia procesu skÅ‚adania kolejnego zamówienia. W tym celu KupujÄ…cy powinien podać login i hasÅ‚o, niezbÄ™dne do uzyskania dostÄ™pu do swojego konta. Login i hasÅ‚o sÄ… ciÄ…giem znaków ustalanych przez KupujÄ…cego, który ma obowiÄ…zek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowoÅ‚anym dostÄ™pem osób trzecich. KupujÄ…cy ma w każdej chwili możliwość wglÄ…du, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.

  • SprzedajÄ…cy stosuje siÄ™ do kodeksu dobrych praktyk.

    §3 Zawarcie umowy i realizacja

  • Zamówienia można skÅ‚adać 24 godziny na dobÄ™.

  • W celu zÅ‚ożenia zamówienia KupujÄ…cy powinien wykonać co najmniej nastÄ™pujÄ…ce czynnoÅ›ci, z których część może być wielokrotnie powtarzana:

    a. dodanie do koszyka produktu;

    b. wybór rodzaju dostawy;

    c. wybór rodzaju płatności;

    d. wybór miejsca wydania rzeczy;

    e. złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Potwierdzenie zamówienia”.

  • Zawarcie umowy z Konsumentem nastÄ™puje z chwilÄ… zÅ‚ożenia zamówienia.

  • Realizacja zamówienia Konsumenta pÅ‚atnego za pobraniem nastÄ™puje niezwÅ‚ocznie, a zamówienia pÅ‚atnego przelewem lub za poÅ›rednictwem systemu pÅ‚atnoÅ›ci elektronicznych po zaksiÄ™gowaniu wpÅ‚aty Konsumenta na koncie SprzedajÄ…cego.

  • Zawarcie umowy z Klientem nastÄ™puje z chwilÄ… przyjÄ™cia zamówienia przez SprzedajÄ…cego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od zÅ‚ożenia zamówienia.

  • Realizacja zamówienia Klienta pÅ‚atnego za pobraniem nastÄ™puje niezwÅ‚ocznie po zawarciu umowy, a zamówienia pÅ‚atnego przelewem lub za poÅ›rednictwem systemu pÅ‚atnoÅ›ci elektronicznych po zawarciu umowy i zaksiÄ™gowaniu wpÅ‚aty Klienta na koncie SprzedajÄ…cego.

  • Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpÅ‚aty caÅ‚oÅ›ci lub części wartoÅ›ci zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartoÅ›ci zamówienia lub zgody SprzedajÄ…cego na wysÅ‚anie zamówienia za pobraniem (pÅ‚atnego przy odbiorze).

  • WysÅ‚anie przedmiotu umowy nastÄ™puje w terminie okreÅ›lonym na http://art-factory.pl/, a dla zamówieÅ„ zÅ‚ożonych z wielu produktów w najdÅ‚uższym terminie z okreÅ›lonych. Bieg terminu rozpoczyna siÄ™ z chwilÄ… realizacji zamówienia.

  • Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez KupujÄ…cego dokumentem sprzedaży wysyÅ‚any wybranym przez KupujÄ…cego rodzajem dostawy do wskazanego przez KupujÄ…cego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z doÅ‚Ä…czonymi zaÅ‚Ä…cznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.

    §4 Prawo do odstąpienia od umowy

  • Konsumentowi, przysÅ‚uguje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstÄ…pienia od umowy zawartej na odlegÅ‚ość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjÄ…tkiem kosztów okreÅ›lonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.

  • Termin odstÄ…pienia od umowy zawartej na odlegÅ‚ość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysÅ‚anie oÅ›wiadczenia przed jego upÅ‚ywem.

  • OÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu od umowy Konsument może zÅ‚ożyć na formularzu, którego wzór stanowi zaÅ‚Ä…cznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostÄ™pnym pod linkiem lub w innej pisemnej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.

  • SprzedajÄ…cy wyÅ‚Ä…cza możliwość zÅ‚ożenia oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu od umowy w innej niż pisemna formie.

  • SprzedajÄ…cy niezwÅ‚ocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli zostaÅ‚ podany w zÅ‚ożonym oÅ›wiadczeniu) otrzymanie oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu od umowy.

  • W przypadku odstÄ…pienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartÄ….

  • Konsument ma obowiÄ…zek zwrócić rzecz SprzedajÄ…cemu niezwÅ‚ocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstÄ…piÅ‚ od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesÅ‚anie rzeczy przed jego upÅ‚ywem.

  • Konsument odsyÅ‚a rzeczy bÄ™dÄ…ce przedmiotem umowy, od której odstÄ…piÅ‚ na wÅ‚asny koszt i ryzyko.

  • Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treÅ›ci cyfrowych, które nie sÄ… zapisane na noÅ›niku materialnym, jeżeli nie wyraziÅ‚ zgody na speÅ‚nienie Å›wiadczenia przed upÅ‚ywem terminu do odstÄ…pienia od umowy lub nie zostaÅ‚ poinformowany o utracie przysÅ‚ugujÄ…cego mu prawa odstÄ…pienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiÄ™biorca nie dostarczyÅ‚ potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.

  • Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartoÅ›ci rzeczy bÄ™dÄ…cej przedmiotem umowy, a bÄ™dÄ…ce wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczajÄ…cy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  • SprzedajÄ…cy niezwÅ‚ocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu od umowy zÅ‚ożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego pÅ‚atnoÅ›ci, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybraÅ‚ sposób dostawy inny niż najtaÅ„szy zwykÅ‚y sposób dostarczenia oferowany przez SprzedajÄ…cego, SprzedajÄ…cy nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.

  • SprzedajÄ…cy dokonuje zwrotu zapÅ‚aty przy użyciu takiego samego sposobu pÅ‚atnoÅ›ci, jakiego użyÅ‚ Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodziÅ‚ siÄ™ na inny sposób pÅ‚atnoÅ›ci, który nie wiąże siÄ™ dla niego z żadnymi kosztami.

  • SprzedajÄ…cy może wstrzymać siÄ™ ze zwrotem zapÅ‚aty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesÅ‚ania, w zależnoÅ›ci od tego, które zdarzenie nastÄ…pi wczeÅ›niej.

  • Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysÅ‚uguje prawo do odstÄ…pienia od umowy:

    a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

    b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;

    h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

    §5 Rękojmia

  • SprzedajÄ…cy na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego caÅ‚kowicie wyÅ‚Ä…cza odpowiedzialność wobec Klientów z tytuÅ‚u wad fizycznych i prawnych (rÄ™kojmia).

  • SprzedajÄ…cy ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach okreÅ›lonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rÄ™kojmia).

  • W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna zostaÅ‚a stwierdzona przed upÅ‚ywem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje siÄ™, że istniaÅ‚a ona w chwili przejÅ›cia niebezpieczeÅ„stwa na Konsumenta.

  • Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadÄ™, może:

    a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;

    b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;

    chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

  • Konsument, może zamiast zaproponowanego przez SprzedajÄ…cego usuniÄ™cia wady żądać wymiany rzeczy na wolnÄ… od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usuniÄ™cia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodnoÅ›ci z umowÄ… w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagaÅ‚oby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez SprzedajÄ…cego, przy czym przy ocenie nadmiernoÅ›ci kosztów uwzglÄ™dnia siÄ™ wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze siÄ™ pod uwagÄ™ niedogodnoÅ›ci, na jakie narażaÅ‚by Konsumenta inny sposób zaspokojenia.

  • Konsument nie może odstÄ…pić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

  • Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadÄ™, może również:

    a. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;

    b. żądać usunięcia wady.

  • SprzedajÄ…cy jest obowiÄ…zany wymienić rzecz wadliwÄ… na wolnÄ… od wad lub usunąć wadÄ™ w rozsÄ…dnym czasie bez nadmiernych niedogodnoÅ›ci dla Konsumenta.

  • SprzedajÄ…cy może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodnoÅ›ci z umowÄ… rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupujÄ…cego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodnoÅ›ci z umowÄ… wymagaÅ‚oby nadmiernych kosztów.

  • W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa zostaÅ‚a zamontowana, Konsument może żądać od SprzedajÄ…cego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolnÄ… od wad lub usuniÄ™ciu wady, jednak zobowiÄ…zany jest ponieść część zwiÄ…zanych z tym kosztów przewyższajÄ…cych cenÄ™ rzeczy sprzedanej albo może żądać od SprzedajÄ…cego zapÅ‚aty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokoÅ›ci ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiÄ…zku przez SprzedajÄ…cego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynnoÅ›ci na koszt i niebezpieczeÅ„stwo SprzedajÄ…cego.

  • Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytuÅ‚u rÄ™kojmi, jest obowiÄ…zany na koszt SprzedajÄ…cego dostarczyć rzecz wadliwÄ… na adres reklamacyjny, a jeżeli ze wzglÄ™du na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byÅ‚oby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiÄ…zany jest udostÄ™pnić rzecz SprzedajÄ…cemu w miejscu, w którym rzecz siÄ™ znajduje. W razie niewykonania obowiÄ…zku przez SprzedajÄ…cego Konsument jest upoważniony do odesÅ‚ania rzeczy na koszt i niebezpieczeÅ„stwo SprzedajÄ…cego.

  • Koszty wymiany lub naprawy ponosi SprzedajÄ…cy, za wyjÄ…tkiem sytuacji opisanej w §4 pkt 10.

  • SprzedajÄ…cy obowiÄ…zany jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwÄ… w razie wymiany rzeczy na wolnÄ… od wad lub odstÄ…pienia od umowy.

  • SprzedajÄ…cy w terminie 14 dni ustosunkuje siÄ™ do:

    a. oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;

    b. oświadczenia o odstąpieniu od umowy;

    c. żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;

    d. żądania usunięcia wady.

    W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

  • SprzedajÄ…cy odpowiada z tytuÅ‚u rÄ™kojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upÅ‚ywem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upÅ‚ywem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.

  • Roszczenie Konsumenta o usuniÄ™cie wady lub wymianÄ™ rzeczy sprzedanej na wolnÄ… od wad przedawnia siÄ™ z upÅ‚ywem roku, liczÄ…c od dnia stwierdzenia wady jednak nie wczeÅ›niej niż przed upÅ‚ywem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upÅ‚ywem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.

  • W przypadku, kiedy okreÅ›lony przez SprzedajÄ…cego lub producenta termin przydatnoÅ›ci rzeczy do użycia koÅ„czy siÄ™ po upÅ‚ywie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, SprzedajÄ…cy odpowiada z tytuÅ‚u rÄ™kojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upÅ‚ywem tego terminu.

  • W terminach okreÅ›lonych w §4 pkt 15-17 Konsument może zÅ‚ożyć oÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądaÅ‚ wymiany rzeczy na wolnÄ… od wad lub usuniÄ™cia wady, bieg terminu do zÅ‚ożenia oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna siÄ™ z chwilÄ… bezskutecznego upÅ‚ywu terminu do wymiany rzeczy lub usuniÄ™cia wady.

  • W razie dochodzenia przed sÄ…dem albo sÄ…dem polubownym jednego z uprawnieÅ„ z tytuÅ‚u rÄ™kojmi termin do wykonania innych uprawnieÅ„, przysÅ‚ugujÄ…cych Konsumentowi z tego tytuÅ‚u, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakoÅ„czenia postÄ™powania. Odpowiednio stosuje siÄ™ również do postÄ™powania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnieÅ„ z tytuÅ‚u rÄ™kojmi, przysÅ‚ugujÄ…cych Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sÄ…d zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakoÅ„czenia mediacji.

  • Do wykonywania uprawnieÅ„ z tytuÅ‚u rÄ™kojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje siÄ™ §4 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna siÄ™ od dnia, w którym Konsument dowiedziaÅ‚ siÄ™ o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedziaÅ‚ siÄ™ o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobÄ… trzeciÄ… staÅ‚o siÄ™ prawomocne.

  • Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument zÅ‚ożyÅ‚ oÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którÄ… poniósÅ‚ przez to, że zawarÅ‚ umowÄ™, nie wiedzÄ…c o istnieniu wady, choćby szkoda byÅ‚a nastÄ™pstwem okolicznoÅ›ci, za które SprzedajÄ…cy nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci, a w szczególnoÅ›ci może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakÅ‚adów w takim zakresie, w jakim nie odniósÅ‚ z nich korzyÅ›ci, a nie otrzymaÅ‚ ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiÄ…zku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.

  • UpÅ‚yw żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyÅ‚Ä…cza wykonania uprawnieÅ„ z tytuÅ‚u rÄ™kojmi, jeżeli SprzedajÄ…cy wadÄ™ podstÄ™pnie zataiÅ‚.

    §6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych

  • Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Konsumentów sklepu jest SprzedajÄ…cy.

  • SprzedajÄ…cy zobowiÄ…zuje siÄ™ do ochrony danych osobowych zgodnie z UstawÄ… o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz UstawÄ… o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… z dnia 18 lipca 2002 roku. KupujÄ…cy podajÄ…c przy skÅ‚adaniu zamówienia swoje dane osobowe SprzedajÄ…cemu wyraża zgodÄ™ na ich przetwarzanie przez SprzedajÄ…cego w celu realizacji zÅ‚ożonego zamówienia. KupujÄ…cy ma w każdej chwili możliwość wglÄ…du, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.

  • Wszyscy Internauci korzystajÄ…cy ze sklepu internetowego www.art-factory.pl pozostajÄ… anonimowi tak dÅ‚ugo, aż sami nie zdecydujÄ… inaczej. Informacje jakie sklep otrzymuje o Internautach wynikajÄ… z ogólnych zasad poÅ‚Ä…czeÅ„ realizowanych w Internecie, tzn. informacji zawartych w logach systemowych, np. adres IP, i sÄ… przez sklep internetowy www.art-factory.pl wykorzystywane w celach technicznych, zwiÄ…zanych z administracjÄ… serwerami. Poza tym adresy IP sÄ… wykorzystywane do zbierania ogólnych, statystycznych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego nastÄ™puje poÅ‚Ä…czenie). Tego typu otrzymane informacje sÄ… caÅ‚kowicie bezpieczne dla Użytkownika i gwarantujÄ… mu caÅ‚kowitÄ… anonimowość.

  • Na niniejszej stronie internetowej podjÄ™to stosowne kroki w celu zabezpieczenia podawanych na niej danych osobowych oraz w celu ich ochrony przed zgubieniem, nadużyciami, oraz dostÄ™pem, udostÄ™pnieniem, zmianÄ… lub zniszczeniem bez zezwolenia. Prosimy jednak pamiÄ™tać, że żaden przekaz internetowy nie jest caÅ‚kowicie bezpieczny i wolny od bÅ‚Ä™dów. ZwÅ‚aszcza e-maile, przesyÅ‚ane na i przez tÄ™ stronÄ™, mogÄ… być nie zabezpieczone.

  • Każdy Internauta, który poda swoje dane ma prawo wglÄ…du do nich, edycji oraz ich usuwania. Jedynie uprawnieni pracownicy i osoby zajmujÄ…ce siÄ™ obsÅ‚ugÄ… witryny www.art-factory.pl majÄ… bezpoÅ›redni dostÄ™p do danych osobowych użytkowników serwisu. Osoby uprawnione zobowiÄ…zane sÄ… do zachowania tych danych w Å›cisÅ‚ej tajemnicy i uniemożliwienia dostÄ™pu osobom niepowoÅ‚anym.

  • Zebrane informacje mogÄ… zostać przekazywanie organom wymiaru sprawiedliwoÅ›ci w kraju lub za granicÄ…, które mogÄ… kierować siÄ™ innymi przepisami odnoÅ›nie danych osobowych, niż w kraju, którego jesteÅ› mieszkaÅ„cem. ART FACTORY nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za udostÄ™pnione dane w serwisie i ewentualne straty spowodowane jego użytkowaniem.

  • Tzw. „ciasteczka” - „cookies", czyli pliki z informacjami konfiguracyjnymi, uÅ‚atwiajÄ… korzystanie z witryny, zapisujÄ…c dane potrzebne do zalogowania i zbierania statystyk. WiÄ™kszość przeglÄ…darek internetowych automatycznie akceptuje pliki cookies. W każdej chwili można je wyÅ‚Ä…czyć lub ustawić przeglÄ…darkÄ™ internetowÄ… tak, aby informowaÅ‚a o wszystkich sytuacjach zwiÄ…zanych z przesyÅ‚aniem tego typu plików.

  • Internauta, który zdecyduje siÄ™ na zakupy staje siÄ™ Klientem sklepu internetowego www.art-factory.pl. ZamawiajÄ…c produkty w sklepie internetowym www.art-factory.pl Klient dokonuje rejestracji w sklepie i wyraża zgodÄ™ na gromadzenie i przetwarzanie przez ART FACTORY podanych w formularzu danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926 z późn. zm.) wyÅ‚Ä…cznie w celu realizacji zamówienia (umowy sprzedaży), wystawienia dowodu sprzedaży oraz wysyÅ‚ki towaru. Dane podawane przez Klienta nie bÄ™dÄ… przekazywane ani sprzedawane stronom trzecim. Klientowi, który zarejestrowaÅ‚ siÄ™ w sklepie internetowym www.art-factory.pl przysÅ‚uguje prawo do wglÄ…du do treÅ›ci podanych danych osobowych oraz ich poprawiania i żądania usuniÄ™cia.

    §7 Postanowienia końcowe

  • Å»adne z postanowieÅ„ niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw KupujÄ…cego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodnoÅ›ci jakiejkolwiek części regulaminu z obowiÄ…zujÄ…cym prawem SprzedajÄ…cy deklaruje bezwzglÄ™dne podporzÄ…dkowanie siÄ™ i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.

  • Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostÄ™pna dla KupujÄ…cego w zakÅ‚adce "Zasady zakupów" (www.art-factory.pl). W trakcie realizacji zamówienia oraz w caÅ‚ym okresie opieki posprzedażowej KupujÄ…cego obowiÄ…zuje regulamin zaakceptowany przez niego przy skÅ‚adaniu zamówienia. Za wyjÄ…tkiem sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje SprzedajÄ…cego o wyborze aktualnego jako obowiÄ…zujÄ…cego.

  • W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje siÄ™ odpowiednie obowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawne. Kwestie sporne, jeÅ›li Konsument wyrazi takÄ… wolÄ™, rozwiÄ…zuje siÄ™ na drodze postÄ™powania mediacyjnego lub sÄ…du polubownego. W ostatecznoÅ›ci sprawÄ™ rozstrzyga sÄ…d wÅ‚aÅ›ciwy miejscowo i rzeczowo.

    Wersja do wydruku Wersja do wydruku